Difference between revisions of "Bc2005-06-25"

From SPLRA
Jump to: navigation, search
(Banter)
 
Line 173: Line 173:
 
== Banter ==
 
== Banter ==
 
<blockquote>
 
<blockquote>
(unknown)
+
Bit 4 Intro<br>
 +
'''Now and Then'''<br>
 +
'''The Camera Eye'''<br>
 +
'''A100'''<br>
 +
'''M.O.H.'''<br>
 +
'''To Love Somebody'''<br>
 +
'''Bit 7'''<br>
 +
'''Johanna'''<br>
 +
'''Walking Shade'''<br>
 +
BC: Thank you very much, thank you.  Thank you. ... I can’t read, what does this say?  Somebody wrote on here, um, bring back the Pumpkins, you’re a little late.  Heh heh.  Somebody also wrote in here, "Stand Inside Your Love is my wedding song", I was just wondering what you’re gonna play at the divorce.<br>
 +
'''Jingle Bells'''<br>
 +
'''DIA'''<br>
 +
'''Pretty, Pretty Star'''<br>
 +
'''Bit 5'''<br>
 +
BC: Thank you very much.  Yes, it’s Saturday night, heh heh.  Sorry, I cannot speak Philadelphian.  (somebody onstage off mic says something and Billy responds unintelligibly off mic) You ever get the feeling it’s just all one big reality TV show all the time? (unintelligible)  How you doing up there, you okay?  (big cheer) They get free drinks up there.  Just kidding.  I don’t want any lawsuits saying I’d give you free drinks. ...  Is there any song you’d like to hear?<br>
 +
'''I’m a King Bee'''<br>
 +
'''It’s a Long Way to the Top'''<br>
 +
BC: God bless you, thank you.<br>
 +
[encore break]<br>
 +
'''All Things Change'''<br>
 +
'''Just a Song Before I Go'''<br>
 +
BC: Thank you very much.<br>
 +
[encore break]<br>
 +
BC: Alriiiight. Alright.  That’s the end of the show.  That’s the end of the show.  That’s the end of the show. ...  Alright, would you like us to play another song?  Now if you don’t like this song, I don’t want to hear any complaining after the show.  I know how people in Philadelphia can be.  It sort of goes like, heh, it sort of goes like this, “I have this opinion and you must know what my opinion is.”  That’s the Philadelphia way, I understand.  Heh.  Alright, hold on a second.  Uhhh...  What do you wanna hear, Zero?  Zero!  Nah.  Nah.  Nah.  Sorry.  That’s the end of the show.  You motherfuckers boo Santa Claus, okay, I know your shit.  I saw you boo Santa Claus at that football game or whatever the fuck happened.  You guys are brutal.  Alright.  If you wanna hear another song, it’s gonna be a new song.  It’s an unreleased song.  Alright, hold on. ...  <br>
 +
'''Zero (tease)'''<br>
 +
'''Bullet with Butterfly Wings (tease)'''<br>
 +
'''1979 (tease)'''<br>
 +
BC: Can you hear this guitar?  Heh heh heh.  Yeah, yeah.  This song is called, uh...  Ha ha.  I said “this song is called...” and some guy yelled “New Song.”  If I use that, don’t sue me.  Are you sure you wanna hear another song, I feel like this is bad form.  Alright, I’ll make you a deal.  Hold on.  I’ll play this song if you don’t boo Chris Webber next season.  (crowd boos) You wanted him to come here!  Just because Iverson won’t pass the ball to anybody else, it’s not his fault.  Oh, come on.<br>
 +
Linda Strawberry: It’s tough to pass.<br>
 +
BC: Oh, come on.  Alright.<br>
 +
'''Mini'''<br>
 +
'''Strayz''' (Billy solo)<br>
 +
BC: God bless you, thank you.
 
</blockquote>
 
</blockquote>
  
 
== Photos and Memorabilia ==
 
== Photos and Memorabilia ==
 
[[Image:05XXXX-Poster.jpg|125px|left]]
 
[[Image:05XXXX-Poster.jpg|125px|left]]

Latest revision as of 10:25, 31 July 2020

Billy Corgan
Date 2005-06-25
Venue Electric Factory
Location Philadelphia, PA, US
Venue Type Club
Capacity ~2500
Lineup Corgan, Walker, Strawberry, Lisegang
Order of Bands Doris Henson, The Crimea, Billy Corgan
Surfaced Recordings
AUD #1
Source AUD
Format MD
Equipment ECM-717>MT-90
Length 92m
Complete? Yes
Lowest Circulating Generation MD-M>FLAC
Live Music Archive 16-bit download
AMT #1
Source AUD
Format MOV
Equipment Olympus Digital Camera
Length 4m
Complete? No
Lowest Circulating Generation MOV-M
Notes Balcony Shot, right of stage. Clips of TheCameraEye, To Love Somebody, and Walking Shade.
AMT #2
Source AUD
Format MOV
Equipment Olympus Digital Camera
Length 5m
Complete? No
Lowest Circulating Generation MOV-M
Notes Johanna (cut). Balcony shot, right of stage.
AMT #3
Source AUD
Format MOV
Equipment Olympus Digital Camera
Length 2m
Complete? No
Lowest Circulating Generation MOV-M
Notes Clips of TheCameraEye and Mina Loy (M.O.H.) Pit shot.
Unsurfaced Recordings
AMT #4
Source AUD
Format VID
Equipment Unknown
Length Unknown
Complete? Unknown

Setlist


Set:

  • Bit 4
  • Now (And Then)
  • TheCameraEye
  • A100
  • Mina Loy (M.O.H.)
  • To Love Somebody [The Bee Gees]
  • Bit 7
  • Johanna [Pop/Williamson]
  • Walking Shade
  • Jingle Bells [Pierpoint] (tease)
  • DIA
  • Pretty, pretty STAR
  • Bit 5
  • I'm a King Bee [Moore]
    • Turning Japanese [The Vapors] (tease)
    • Today (tease)
    • Star Spangled Banner [Key] (tease)
  • It's a Long Way to the Top (If You Wanna Rock 'n Roll) [AC/DC]

Encore One:

  • All Things Change
  • Just a Song Before I Go [Crosby, Stills & Nash]

Encore Two:

  • Zero (tease)
    • Bullet with Butterfly Wings (tease)
    • 1979 (tease)
  • Mini
  • Strayz

Notes

  • First performance of Just a Song Before I Go

Banter

Bit 4 Intro
Now and Then
The Camera Eye
A100
M.O.H.
To Love Somebody
Bit 7
Johanna
Walking Shade
BC: Thank you very much, thank you. Thank you. ... I can’t read, what does this say? Somebody wrote on here, um, bring back the Pumpkins, you’re a little late. Heh heh. Somebody also wrote in here, "Stand Inside Your Love is my wedding song", I was just wondering what you’re gonna play at the divorce.
Jingle Bells
DIA
Pretty, Pretty Star
Bit 5
BC: Thank you very much. Yes, it’s Saturday night, heh heh. Sorry, I cannot speak Philadelphian. (somebody onstage off mic says something and Billy responds unintelligibly off mic) You ever get the feeling it’s just all one big reality TV show all the time? (unintelligible) How you doing up there, you okay? (big cheer) They get free drinks up there. Just kidding. I don’t want any lawsuits saying I’d give you free drinks. ... Is there any song you’d like to hear?
I’m a King Bee
It’s a Long Way to the Top
BC: God bless you, thank you.
[encore break]
All Things Change
Just a Song Before I Go
BC: Thank you very much.
[encore break]
BC: Alriiiight. Alright. That’s the end of the show. That’s the end of the show. That’s the end of the show. ... Alright, would you like us to play another song? Now if you don’t like this song, I don’t want to hear any complaining after the show. I know how people in Philadelphia can be. It sort of goes like, heh, it sort of goes like this, “I have this opinion and you must know what my opinion is.” That’s the Philadelphia way, I understand. Heh. Alright, hold on a second. Uhhh... What do you wanna hear, Zero? Zero! Nah. Nah. Nah. Sorry. That’s the end of the show. You motherfuckers boo Santa Claus, okay, I know your shit. I saw you boo Santa Claus at that football game or whatever the fuck happened. You guys are brutal. Alright. If you wanna hear another song, it’s gonna be a new song. It’s an unreleased song. Alright, hold on. ...
Zero (tease)
Bullet with Butterfly Wings (tease)
1979 (tease)
BC: Can you hear this guitar? Heh heh heh. Yeah, yeah. This song is called, uh... Ha ha. I said “this song is called...” and some guy yelled “New Song.” If I use that, don’t sue me. Are you sure you wanna hear another song, I feel like this is bad form. Alright, I’ll make you a deal. Hold on. I’ll play this song if you don’t boo Chris Webber next season. (crowd boos) You wanted him to come here! Just because Iverson won’t pass the ball to anybody else, it’s not his fault. Oh, come on.
Linda Strawberry: It’s tough to pass.
BC: Oh, come on. Alright.
Mini
Strayz (Billy solo)
BC: God bless you, thank you.

Photos and Memorabilia

05XXXX-Poster.jpg